DR
I anledningen af 100-året for Sønderjyllands genforening med Danmark, ønskede DR at skabe en unik aktivitet, som kunne komme på tur rundt i Danmark og understøtte temaet, som løbende blev udfoldet på alle DRs kanaler.
Løsningen blev den digitale installation ’Æ synnejysk sprochmesteskaf’, hvor Sønderjylland og ’æ sproch’ blev hyldet med en interaktiv ordtræningsmaskine. En maskine fyldt med sønderjyske ord og vendinger, indsamlet via P4 Syds lyttere og indtalt på rigtig Synnejysk!
I installationen er det muligt for to personer at dyste på rigtighed og hurtighed i kampen om at gætte de rigtige nudanske oversættelse af ordene. Alt imens man bliver klogere på Sønderjylland og Genforeningen og måske får en af de eftertragtede pladser på mesterskabets top-10 liste. Installationen vil løbende være at finde på de danske biblioteker.
Playground Marketing har i tæt samarbejde med DR og deres partnere været med til at skabe designet fra idé til færdig produktion.
Give Morten a call
.. or fill out the form, and we will get back to you.