House of the Dragon

MAX

MAX

House of the Dragon

I forbindelse med lanceringen af anden sæson af House of the Dragon skulle vi, sammen med det kreative bureau Nord DDB og streamingtjenesten MAX, skabe et koncept og en oplevelse udover det sædvanlige, som et led i promoveringen af serien.
Med et ønske om en interaktiv installation, som folk kunne interagere med, tage billeder af og dele på sociale medier, blev opgaven intet mindre end at bygge en skaleret version af Red Keep fra serien, hvori fantasy-fans kunne ride på en drage.

For at komme ind i Red Keep skulle deltagerne først og fremmest vælge, om de ville ride for Team Black eller Team Green på integreret tablets. Alt efter valget blev indholdet og oplevelsen tilpasset, hvorefter deltagerne kunne tage plads på den fysiske dragesimulator, som var med til at iscenesætte en flyvetur på drageryg med bevægelse, indlevelse, vind og let tåge. Den personlige Dragon Rider video kunne efterfølgende downloades og deles på sociale medier.

Produktionen indebar alt fra green screen studio, opbygning og maling af borgen, beklædning, banner, belysning, skilte, LED skærm, lyd, dragesimulator med bevægelse, software og indlevende effekter med vind og røg. En proces hvor mange dygtige samarbejdsparntere har bidraget løbende for at få ambitioner til at blive en realitet.

Aktiveringen blev lanceret ved verdenspremieren i Paris og var efterfølgende live i Madrid, Barcelona og til OL.
Mere end 7.000 besøgende har delt deres oplevelse, og kampagnens reach på sociale medier er estimeret til ca. 20 millioner mennesker.

Læs mere om aktiveringen her

Warning: Undefined array key "testimonial" in /customers/8/1/9/playgroundmarketing.dk/httpd.www/pages/case.php on line 66

Vil du gerne høre mere?



Giv Morten et kald

+45 71 74 75 29

.. eller udfyld formularen, så hører du fra os hurtigst muligt.




Vil du inspireres?

Vi krydrer din indbakke med cases, inspiration og tendenser fra den interaktive branche i vores månedlige nyhedsbrev.

Vi er kåret til Børsen Gazelle 2017 Vi er kåret til Børsen Gazelle 2018 Vi er kåret til Børsen Gazelle 2019 Vi er kåret til Børsen Gazelle 2020 Vi støtter de Danske Hospitalsklovne i 2018, 2019, 2020, 2022, 2023 og 2024